måndag 21 december 2009

Julpaket + nytt jobb + rättegång + bruten klo...

Här händer så mycket att jag inte har haft tid eller ork att uppdatera bloggen...

Vi börjar med att jag har fått mitt paket i Julpåse Large utbytet. Det innehöll två böcker: Svek av Karin Alvtegen och Sirila gentlemän sökes av Karin Brunk Holmqvist. Två böcker som jag inte läst! Toppen! Ska bli kul att läsa. Paketet innehöll vidare tre rosa stearinljus, te, nötcreme och Lindor-kulor. Stort tack min hemliga bokvän, vem du än är (som vanligt har jag ju ingen aning...)

Själv skickade jag till Dagbok av en leopard.

Jag har börjat på ett nytt jobb. Eller nja, det är en praktikplats men med gott hopp om jobb. Och detta är ute på Landskrona Taxi som växeltelefonist och trafikplanerare. Jag trivs helt fantastiskt bra och tycker att det är kul att gå till jobb varje dag. De två jag jobbar närmast är Ingrid och Malin. Hundmänniskor båda två och oerhört trevliga människor. Ett stort + med jobbet är ju dessutom att man får ta med sig Devil.

Rättegång, ja... Kommer ni ihåg att jag blev utsatt för ett försök till väskryckning i somras? (Annars kan man läsa inlägget här.) I alla fall så var det nu dags för rättegång och det har jag varit på idag. Den lille brottslingen (17....) hade inte bara försökt råna mig, han hade en del andra åtalspunkter som inbrott, snatteri, stöld och droganvändning. För att göra en lång historia kort så erkände han. Hans advokat gick med på mina skadeståndskrav och allt är frid och fröjd. Eller? Nähä, man ska ju få ut sina pengar också.... Och är den åtalade 17 har han ju inte direkt några pengar. Så nu får jag vänta tills domen blir hemskickad (om en vecka ca) sen får jag hålla tummarna för att mitt försäkringsbolag betalar ut pengarna. *suck*

Sista punkten i rubriken: Bruten klo. Stackars Devil halkade igår när vi var ute (det har snöat helt otroligt i Skåne. Jag är helt chockad. Vi kanske till och med får en vit jul!) och bröt två klor på höger framtass. Så idag har vi varit hos Therese på Hundshopen och fått kollat detta. Och domen var hård för en liten vovve. Han måste ha strumpa på tassen så att han inte slickar på den. Så nu ska jag iväg och köpa barnstrumpor med halkskydd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Naaaa så synd om Devil ju... Behöva ha strumpa på sig... Hoppas nu att du köpte en redig manlig strumpa till honom :)

Kram

Anonym sa...

Hej!
Det är jag som är den hemliga bokvännen :-). Kul att du gillade paketet!

Grattis till jobbet och god jul!

leopardia sa...

Jag tusen tackar jag, för mitt fina paket :)
Naturligtvis glömde jag ju boken hemma, nu när jag åkte bort över julen, men jag tycker det var jättekul att du köpte den även åt dig själv, så kan vi jämföra vad vi tycker sen :)

god jul!