söndag 12 juli 2009

Karnevalsyra mm

Det var längesen jag tog mig tid att uppdatera bloggen, men nu på sommaren är det lite omständigt. Min bärbara dator är inte vad den borde vara och det är inte alltid det mobila bredbandet vill sammarbeta.

Den senaste veckan har varit helt crazy. Med tre nätter i rad på Solbacken och sedan karneval direkt på det. Man blir lite förrvirrad när man jobbar nätter. I alla fall blir jag det. Men vi kan väl uppdatera lite.

Vi kan börja med förra torsdagen, när två snorungar (14 och 17 år gamla) bestämde sig för att sno min väska. Men det hade de inte mycket för, för jag vägrade släppa och polisen tog dem. Haha!
På kvällen där var jag och Helena på Ekebo och skulle dansa till Barbados. Det blev dock inte mycket dansande för min räkning då jag hade ont i axeln, tack vare ovanstående snorungar.

Sedan följde en helg med jobb och partajande innan jag gick på nätterna på Solbacken.

I onsdags träffades jag, Caroline, Vicke och Lina på Speakers för att inviga karnevalen som började nu i torsdags. I tre dagar har hela staden vänts upp och ner med folk överallt. Jag älskar karevalen. I torsdags jobbade jag på Olivers och jag tycker det är jättekul att stå på Olivers trappa och se allt folket som går förbi.

I fredags var jag ledig och då var det karnevalande för hela slanten. Tyvärr regnade det större delen av dagen. Men vi började i alla fall hos Mette, sedan tog jag och LIna oss tillbaka hem för att hämta Devil och sedan bege oss hem till Caroline, som bor mitt i karnevalen. Där slöt Vicke, Magnus, Kim, Jenny och Flyer upp och vi hade förfest. Väl på karnevalen såg vi Mobsters spela, tog en runda in om 60-tals tältet och fastnade i Finjabackens tält där det var röj. Sedan avslutade vi natten på Tages med ALLA andra.

Igår var man smått dagen efter men vi tog oss ner i stan för att äta lunch med Kim och se karnevalståget från Carolines balkong. Sedan körde vi hem till kolonin för att äta gräddbullar och vila lite inför stora avslutningskvällen där vi skulle jobba. Magnus på Tages och jag på Olivers. Och det var MYCKET folk ute!!!

Jag hann även köpa världens snyggaste klocka med tre urtavlor.

Idag var det tvätt på schemat... Men eftersom man kan slappa i soffan mellan maskinerna så gjorde det inte så mycket. Middagen intogs på Don Pedro och nu har Magnus kört till Falsterbo. Han ska jobba nätter där hela veckan så jag är gräsänka eller nåt... Jag var inom Hemmakväll och hyrde 5 chickflicks så jag vet vad jag ska hitta på...

Jag har inte hunnit läsa så mycket heller. Nu, medan jag jobbat nätter så har jag fastnat i Harlequinträsket, men igår tog jag mig ur och började läsa Min förlorade oskuld.

På tal om böcker så kommer här en bild på paketet jag fick från min hemliga bokvän:

Inga kommentarer: