tisdag 10 november 2009

Svininfluensa....

Ska man förhoppningsvis inte få nu.... Har precis varit och vaccinerat mig på Citykliniken. Vilken kaos!! Dom hade öppet hus och alla som kom dit fick ta nummerlapp. När jag kom gick nr 5 in. Jag hade 57.... Men, som tur är hade Dan Brown fått följa med till vårdcentralen. Jag är helt såld på Den förlorade symbolen och läser så fort jag har 2 minuter över.

Efter en dryg timme på vårdcentralen var då vaccinet på plats och jag gick vidare till Lindex som hade rea. Hittade ett par skitsnygga jeans för dryga hundralappen. Inte helt fel... Inne på Kappahl hittade jag en ursnygg kjol, men givetvis fanns den inte kvar i min storlek... Så är det ju med rea...

Mamma ligger återigen på sjukhus, men en snabbis denna gång. Igår var vi nere på Kvinnokliniken i Lund och fick reda på vad som ska hända i fortsättningen med mamma. Och det är följande:

Idag har hon genomgått en titthålsoperation där läkarna har tittat närmare på tumören som sitter på äggstockarna. Detta för att bedömma hur mycket cellgift dom ska ge mamma. För de ska cellgiftsbehandla innan de genomför den stora operationen där de tar bort tumören. Så imorgon kommer mamma hem igen och sedan blir det pendling till Lund x antal gånger innan operation.

Men läkarna ger mamma en 70 % chans att fixa detta (att överleva) så nu är det bara att bevisa dem rätt!

Inga kommentarer: