torsdag 5 november 2009

Höstregn...

Nu är hösten verkligen kommen. Det är kallt, mörkt och regnigt. Och igår kom det några snöflingor...

Det är tur man har en hund som inte gillar nederbörd, så man slipper ge sig ut i rusket mer än nödvändigt.

Mamma är hemma från sjukhuset. Jag och Kim var och hämtade henne i lördags och hon mår mycket bättre nu. På tisdag är det dags för operation så då gäller det! Håller tummarna skithårt för att det inte spridit sig längre än till äggstockarna. *hoppas hoppas hoppas*

Man har ju gått och blivit arbetslös och det är lååånga dagar när man inte har något att göra. Jag har nog sveriges renaste hem med mest välsorterade skåp och lådor. Och då har jag varit hemma i två veckor... Och handlat och pysslat om mina föräldrar... Den 20 november ska jag träffa min handläggare på arbetsförmedlingen och jag ska skrika så högt det bara går: PRAKTIK!!!

I helgen är det Tages som gäller. Imorgon har vi nåt tema som är F*** me I'm famous, det är ett återkommande tema, men jag har alltid lyckats jobba på Olivers när det infaller. Så det ska bli kul och se vad som händer.

Förra helgen var jag ute med mina arbetskamrater Lina och Mette. Linda och Maria hängde också med. Vi hade skitkul, även om senare delen av natten är lite dimmig ;-)

Har lite svårt med att sova. Har väl antagligen lite mycket att tänka på. Det hjälper ju inte heller att jag igår började på Andreas Romans bok Mörkrädd... Det är ju en perfekt bok att läsa för mig, som varit mörkrädd sedan jag var liten. I denna lägenheten känner jag mig än så länge trygg, men i vår gamla vägrade jag gå ur sängen om vi hade släkt och Magnus somnat... Fånigt jag vet, men man kan inte hjälpa vad man är rädd för...

Inga kommentarer: