söndag 4 januari 2009

Lite smått och gott

Nyårsafton blev en lugn tillställning hemma hos Mia och Pierre. Det bjöds på vitlöksspäckad fläskfilé med massa grönsaker och marängsviss till efterrätt. Mums! Sedan tillbringade vi kvällen med att spela ett spel som jag tror hette Med vilda gester. Kul var det ialla fall. Funderar på att köpa det själv. Kl 23 började vi på Tages. Jag satt i kassan och Magnus kollade leg, men överdrivet med folk var det inte ute.

I går hade vi vår första lediga lördag tillsammans på 7 (!) veckor, så vi bestämde oss för att ta det lugnt och inte planera något. Vi gick på Inferno för att äta middag (jag älskar deras kräftstjärtar!) och där träffade vi Åsa och Joe, som vi följde med till Akropolis. Sedan gick färden tillbaka till Inferno för att intaga frosen strawberry daquries. Sedan till Tages för en Sour Teresa och avslutades på Olivers. Trevligt hade vi, kan inte räkna antalet vänner och gäster som förvånat utbrast "Är ni lediga??"

Idag ska vi bara ta det lugnt, imorgon ska vi på dansk julafton och på tisdag ska vi kolla in Åses nya lägenhet.

Har kollat runt på alla bokbloggar jag följer och det är populärt att göra en avräkning för hur många böcker man har läst under året, så jag kollade hur många jag skrivit om här på bloggen. 40 böcker finns omnämnda, men jag har läst fler som jag inte riktigt räknar. Jag har ju en passion för tantsnusk i form av Harlequin böcker och kan ju läsa två sådana om dan när jag väl fastnar. Så läser jag dom i en vecka och sedan börjar jag på en riktig bok igen. Så jag har nog läst en 60 harlequinböcker också...

Men nu funderar jag på att göra om lite på boksidan här på bloggen. Kanske införa ett betygssystem... Vi får se vad jag kommer på.

Inga kommentarer: