måndag 13 oktober 2008

En plats i solen ++++

Vissa böcker om Annika Bengtsson har jag med en stor suck traglat mig igenom (Den röde vargen) men de senaste, Nobels testamente, Livstid och nu senast En plats i solen har jag kastat mig över och slukat. Och när boken är färdigläst ivrigt väntat på nästa.

Det som händer just nu i Annikas liv är spännande. Hon och Thomas har separerat, men är det inte så att dom ångrar sig. Sista kapitlet i boken är lite hintande om lagat förhållande och en flytt till USA så nu vill jag att nästa bok kommer NU!!!

I denna boken är Annika i Spanien på solkusten där alla rika svenska bor. En familj har blivit gasmördad, men det verkar som en familjemedlem har överlevt. Men vem är personen i fråga? Och hur har hela mordet anknytning till Sverige?

Om man gillar Liza Marklund så gillar man denna boken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser att boken Du läser just nu är en av dem jag lyssnade på i bilen under semestern - En hjärtformad ask. Mycket spännande! Ska bli kul att se vad Du tycker om den. Ännu roligare att få se vad Du gillade (eller inte gillade) min bok =)
mvh Lars Ulwencreutz