fredag 10 oktober 2008

Ibland undrar man...

Detta är kopierat från HD:s hemsida. Vill man läsa artikeln på plats gör man det här

P-vakt bötfällde polis på rånjakt
Landskrona. Väpnat bankrån. Pistolhot. Mopedflykt. Polispatruller och blåljus. Helikopterspaning och polishundar. Chock och upphetsning.

Då slår den kommunala parkeringsvakten till och skriver ut parkeringsböter för en av polisens bilar.

Denna mer osannolika scen inträffade efter rånet mot Nordeas bankkontor vid Östergatan i Landskrona i går eftermiddag.

Frilansfotografen Thomas Friström, som påpassligt fångade det hela på bild, frågade den manlige parkeringsvakten om han inte kände till att det just hade begåtts ett bankrån.

P-vakten svarade ”Det skiter väl jag i”, berättar Friström för Kvällsposten.

– Jag trodde knappt mina öron.

Charlotte Vahtera, kommunal presskontakt i Landskrona, säger till tidningen att P-vakten efter en stund kom på bättre tankar, gick tillbaka till poliserna och hävde boten.

– Alltihop var ett misstag, säger Vahtera.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej välrdens bästa Malin. :-) Jag har varit sängliggandes i 2 dagar och läste först om detta IDAG!! Haha, jag kunde knappt tro det jag läste. I min värld är det helt osannolikt. Hoppas att allt är bra. Kram Devil. KRAAAAAAAAAAm till dig också.