torsdag 24 april 2008

Sol!

Hade en håltimme från jobb idag. Inte tillräckligt lång för att hinna hem och göra nåt vettigt, men ändå tillräckligt lång för att det ska vara tråkigt. Men jag kom på en lösning!

Jag gick ner till Espresso house i norra hamnen och köpte en stor cafe latte och en muffins. Sen gick jag ner till trädäcket vid vattnet och satte mig med min bok. Hur mysigt som helst. Kan till och med ha fått lite, lite färg i ansiktet.

Paketet från Adlibris kom igår. Och i det låg en hett efterlängtad bok - nämligen Janet Evanovich 12:e bok om Stephanie Plum, Skuggat byte. Har ni inte läst böckerna ännu så GÖR DET! Jag garanterar att ni kommer att ha en kul stund. Dessutom vill jag veta vem ni tycker hon ska välja, Ranger eller Morelli?

Jag ändrar mig efter varje bok. I denna boken leder Ranger stort:
"Jag stod tålmodigt och begrundade mitt val av munkar när jag förnam närvaron av en välbekant person bakom mig. En hand strök undan mitt hår och Ranger böjde sig fram och kysste mig i nacken. 'Jag kan få dig att kasta lika lystna blickar på mig om jag fick ha dig på tu man hand i fem minuter', sa han"
Ur Skuggat byte, sid 13

Inga kommentarer: