fredag 2 maj 2008

Män som hatar kvinnor

Denna boken tyckte jag var jättebra, samtidigt som jag blev lite besviken. Boken i sig var det absolut inget fel på, en riktigt spännande historia om en tjej som försvann på 60-talet.

Det som jag blev lite besviken över var alla förväntningar som människor gett mig. Kommentarer som "Du behöver aldrig läsa en annan bok igen" "det är det bästa som någonsin skrivits" osv. Jag tyckte boken var bra, riktigt bra till och med, men är den det bästa jag nånsin läst? Definitivt inte. Vilken bok som innehar den titeln vet jag inte, men många konkurrerar om platsen.

Detta är givetvis individuellt för varje person vad man anser om en bok, men jag kände att jag fick lite för höga förväntningar som inte inte infriades. Men strunt samma! Jag kastar mig nu över Flickan som lekte med elden.

Inga kommentarer: