måndag 21 januari 2008

Arn

Vi var på bio igår kväll. Magnus ville se Arn. Det var väldigt ovanligt att gå och se en film efter en bok som Magnus läst, men inte jag. Men men, jag kurrade ihop mig under Magnus arm och så fick han förklara om det var något jag inte förstod. Vi var typ 10 personer i hela salongen...

Ska snart på bio igen. Denna gången ska vi se Will Smiths nya I am legend. Den verkar skitbra. Förutom den svenska speakerrösten på trailern: "På dagen är han ensam. På natten är han inte ensam." Undrar vilket snille som kom på den...

Helgen var trevlig. Var hemma hos mamma o pappa i lördags och bakade 121 kanelsnäckor. Vi delade upp dom, så nästan hälften ligger nu hemma i vår frys. På kvällen kom Mia, Mimi, Lena och Teresa hem till mig och vi drack champagne och spelade spel. Sen blev det utgång med följande ordning: Tycko, Akropolis, Tages, Olivers. Tror vi hade roligast på Olivers, jag hade det i alla fall. Det var 70- och 80-tals kväll och partystämningen hög!

I fredags jobbade jag på Tages. Loppan spelade bra som vanlig. Rätt mycket att göra och bra dricks. Fick däremot en chock när jag kom hem. Hade ju berättat för Magnus att jag inte tyckte om att han åkte iväg när det skulle storma, vilket han inte tyckte var så farligt.. Men vad gör hans idiot till sambo? Jo, hon öppnar balkongdörren på glänt innan hon går till jobb. När jag kommer hem och öppnar ytterdörren så tycker jag att det drar kallt. Kommer in i lägenheten och ser att balkongdörren står på vid gavel.

Innan jag hittade Harley kan jag säga att paniken höll på att ta över. Men som tur var låg han på soffan och sov gott. Sen hade väl jag svårt att somna med alla tänk om som snurrade i mitt huvud...

I veckan händer följande: Mån, tisdag jobbar jag på Eniro. Onsdag ska vi leta klänning i malmö. Dels till Mia och dels till mig. Torsdag jobbar jag. Fredag kommer lönen och helgen tillbringas på Olivers i garderoben...

1 kommentar:

Jenny sa...

Vaffö fick inte jag vara med o spela....:(