tisdag 20 januari 2009

Enkätdags

Bokhoras enkät löper som en eld genom bloggarna. Här är mina svar
1. Vilka författare köper du alltid inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)? Dean Koontz och Janet Evanovich böcker landar hemma hos mig samma dag som de släpps, i princip. Annars föredrar mina stackars handleder pocket.
2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Det bör vara Dean Koontz. Jag har alla svenska utgåvor och nästan alla engelska. Och Nora Roberts.
3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
Jag läser väldigt mycket bloggar och tar åt mig tips både här och där. Men Jo Nessbo´s Rödhake fick jag av min hemliga jultomte och den författaren hade jag inte läst något av innan.
4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
Svärmor fick På slaget tolv av Nora Roberts, och den var populär. Hon har hotat med att rensa min bokhylla på Nora Roberts nästa gång hon kommer hit.
5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
Nej, det var längesen jag var på ett bibliotek. Jag vill gärna äga mina böcker...
6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
Nyckeln till ljuset av Nora Roberts. Den första i en triologi.

Inga kommentarer: