söndag 10 februari 2013

Smultron och svek - Annica Wennström o Ewa Swedenmark +++

Liselotte kämpar för att finna balans i tillvaron. Hennes man Mario driver Östersunds mest populära restaurang, La Stella, och arbetar jämt. Själv har Liselotte fullt upp med barnen Sandra och Elias, med arbetet på resebyrån, med hemmet och med sina föräldrar. Och någonstans har hon en gnagande känsla av att livet inte blev som hon tänkt sig.

Denna boken har stått länge i min bokhylla så nu var det dags att ta tag i den. den börjar ganska långsamt och när jag närmade mig 100 sidor (där jag bestämmer mig för att dumpa en bok) så tänkte jag lägga den ifrån mig. Men på något sätt fastnar den och man måste fortsätta läsa. Lite roligt är det att varje gång det omnäms en maträtt i boken får man receptet i slutet på kapitlet.

Inga kommentarer: