torsdag 21 juni 2012

Endera dan - Birgitta Stribe ++

Britt-Marie är femtio plus, minst. Hon väntar fortfarande på att livet ska börja. Endera dan ska Britt-Marie åka jorden runt, kanske kommer hon till Danmark. Endera dan ska Britt-Marie skriva en bok, under tiden skriver hon krönikor i ett kattmagasin, om Sessan som är påhittad (man måste ju försörja sig, säger Britt-Marie). Endera dan ska Britt-Marie ha röda remsandaler, men tyvärr tillverkas de inte för knöliga hallux valgus-fötter.

Hon bor i den lilla staden Stingslinge med sin man Leffe som arbetar i en sportbutik och är maniskt intresserad av maratonlöpning. Från soffan.

När Britt-Marie en dag, av en slump, går med i "Kvartisjuklubben, den lokala hundklubben, verkar det som endera dan faktiskt är på väg.

Detta var inte riktigt min typ av bok. Jag vet att några av mina vänner i min bokklubb älskade den, men tyvärr - inte min typ av bok alls.

1 kommentar:

Hundöra sa...

Vilken härlig bokomslag!