söndag 27 maj 2012

Rom! Dag tre och fyra (alla bilder är klickbara)

Dag tre inledde vi med att besöka rosenträdgården.

Som hade en fantastisk utsikt!

Glada turister!
Sedan var det dags att köa igen. Denna gången för att se Colusseum från insidan. Jag tror vi stod i kö i ca 40 min. Och det var det helt klart värt!

Man har svårt att ta in att det är så gammalt. Man känner sig liten här inne, det är så pampigt!

Vi igen! Hattarna på för att inte så solsting. Men min keps skyddade inte mina öron. Ajajaja!
Favoritcaféet vid Fontana di Trevi serverar även starkare drycker, såsom Tequila sunrise och Mohijto!

Sedan hittade vi världens sötaste leksaksbutik! Allt var gjort i trä. Det var som att gå in i Pinoccios verkstad.

En HD kanske?

Efter lite strövande hittade vi till Pantheon.
Fontana di Trevi var vackert även kvällstid.
Sista dagen strövade vi mest runt. Och hittade en annan fontän. Det var oerhört kvavt och på kvällen började det ösregna.

Hela Rom är fyllt av vacker utsmyckning

Inte bästa bilden direkt, men den är tagen från vår favoritrestaurang, Rosa Rosae. Trevliga kypare, god mat och mysig stämning. Dessutom helt ok priser. Två minuter efter jag tagit denna bild öppnade sig himlen.
Vi har sett massa som jag missat att ta med här, som t ex Spanska trappan och sjutton andra fontäner. Men ni får ett huvuddrag av vår resa. Alla bilder finns hemma hos mig om man vill se detaljer =)

1 kommentar:

Amy sa...

Åh ni verkar haft det alldeles underbart! Å varmt!
Nån gång i livet ska jag ta med min mamma på ngt sådant!! =)