torsdag 21 juli 2011

Semester...

Förra veckan hade jag en välbehövlig veckas semster. I tisdags var hela familjen Nilsson-Roos på Kul i juli i Helsingborg i strålande solsken. Sen var det dags för karneval. Den tillbringades med la familia och Tobbe och Lina. Och på torsdagen jobbade jag mitt allra sista pass på Tages. Det kändes lite vemodigt, men rätt skönt ändå. Jag har jobbat på nattklubb i 10 år nu, så nu är det min tur att vara ledig på helgerna.

I lördags var det stora karnevalsdagen och den inleddes med karnevalsrodden i hamnen. Linas mamma Gun hade gjort världens godaste picknick och det var inte helt fel att sitta i solen med ett glas vitt i handen. (även om klockan bara var elva). Sen blev det karnevalståg som iakttogs från mina fönster. Perfekt läge utan trängsel. Och på kvällen utgång med Tobbe och Lina. Kl 23,15 var vi helt slut och kände för att gå hem och lägga oss och när Tobbe konstaterade att vi varit igång i tolv timmar var det rätt ok.

Söndagen skulle ha tillbringats i Höganäs, men eftersom stackars Christa är sämre igen blev det istället film i soffan hela dagen. Det var rätt ok det med. I måndags, sista dagen, blev det XXX Lutz i Malmö med Åse och Kim.

Nu är det jobb i två veckor innan det är dags för semester igen. Mycket på sommarschemat fortfarande, nästa helg blir det High Chaparall (åh, längtar), sen ska söta Caroline gifta sig, konsert med Alan Jackson i Eskilstuna (och givetvis besök hos mormor och morfar och nya vovven Digger), kräftskiva, och (om chefen ger mig ledigt) kasedans och inspektion av Helenas nya place i Halmstad.

Sen är augusti slut och så även min karriär inom taxi. Den 5 september börjar jag nya jobbet hos Polisen. Det ser vi fram emot!

Inga kommentarer: