torsdag 21 juli 2011

Harry Potter och dödsrelikerna - J K Rowlings +++++

Det sista sommarlovet från Hogwarts är snart slut och Harry Potter väntar otåligt på Privet Drive. Medlemmar ur Fenixorden ska komma och hämta honom och föra honom till en säker plats, utan att Voldemort och hans anhängare får reda på vart han tar vägen. Men när han väl kommit i säkerhet - vad ska han göra då? Hur ska Harry kunna utföra den livsfarliga och omöjliga uppgiften som professor Dumbledore har gett honom?


Ikväll är det bio som gäller. Det är dags att se den absolut sista delen i Harry Potter sagan. Och jag kände att för en gångs skull skulle jag ha läst boken innan det var dags för bio. Inför de andra filmerna har jag suttit i biosalongen och svurit över mig själv. Men nu är den utläst!! Nu är jag mest nyfiken om hur man har valt att avsluta filmen. Med första slutet, eller det andra?? (ingen berättar, tack!)

Inga kommentarer: