tisdag 26 oktober 2010

Till min prasselvän

Nu är vi igång med pocketutbytet och jag ska byta paket med Världen enligt Audrey Fenn. En bok om dagen som  dragit igång utbytet har satt ihop en del frågor som ska besvaras om mina svar kommer här:

* Vilken genre eller författare gillar du bäst? Mina två absoluta favoritförfattare är Nora Roberts och Dean Koontz. Fast alla deras böcker står redan i bokhyllan. Andra författare som jag gillar är Alexandra Potter, Diana Gabaldon, Sandra Brown mfl (kolla in min lista på böcker jag äger)


* Vilken genre eller författare är du nyfiken på? Nu är jag inte riktigt säker på vad den genren heter som jag är nyfiken på, men många bokbloggare är helt galna i den och jag ÄR nyfiken. Någonting med Steam är det. Måste surfa runt och se vad jag kan hitta. Eller vet du vad jag menar?

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..? En del författare... Håkan Nesser, Danielle Steel, Roslund & Hellqvist. Och definitivt inte Björn Ranelid.

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt? Jag vet att jag har allt av Dean Koontz. Jag har allt det senaste av Nora Roberts men det kan finnas tidiga titlar jag missat, då står dom högt på önskelistan. Annars hänvisar jag återigen till min lista över böcker jag läst. Den finns här: Harleys böcker. Den är nästan helt uppdaterad...

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren? Faktiskt bara vad jag läst de senaste åren. Du får kolla in kategorierna Läst 2009, Läst 2010 och Böcker här på min blogg.

* Annat litterärt, värt att veta..? Jag älskar skräck! Men nu förtiden letar jag mest efter bra spökhistorier. Har tyvärr inte hittat så många. Och jag är ingen fantast av fantasyserierna.



* Vad äter du för godis? Ljus choklad i alla former (inte nya Marabou vinter, har provat och gillade inte!), kexchoklad, ljusa polly, röda ferraribilar, cola-flaskor och "fina" chokladkulor (sådana som säljes styckvis med olika fyllningar - I love it!)

* Naturgodis - ätbart eller inte..? Självklart höll jag på att skriva, men har på senaste tiden märkt att tungan svullnar upp när jag äter nötter. Så naturgodis, gärna - men inga nötter...

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart? Jag älskar svart te. Det är det enda jag dricker. Helst i lösvikt. Eller Espresso House chailatte. Kaffe är inge hit här...



* Hobby? Dansa, böcker, spela spel (Uno och Gin rummy), umgås med vänner, mina katter och (detta trodde jag aldrig att jag skulle skriva) att träna.

* Favoritfilm? Det ska vara romantiskt så det förslår. Senaste två favoriterna är When in Rome och Dear John. Eller riktiga thrillers där man får tänka!

* Favoritmusik? Country. Och nästan all populärmusik.

* Stjärntecken? Favoritfärg? Vädur. Lila

* Samlar du på något? Böcker. Och man skulle kunna tro att jag samlar på leksaksmöss om man räknar antalet i min lägenhet. Men annrs inget vad jag kan komma på.

1 kommentar:

Audrey Fenn sa...

Jag har ju varit sjuk, så nu har jag äntligen börjat få kontroll över vem du är. :)