torsdag 9 september 2010

Tegelstensutmaningen fortsättning

Jag har nu kollat in min bokhylla med olästa böcker och kollat in alla i min mening tegelstenar som stod där. Och det var en del... Listan kommer här:

Liftarens guide till galaxen: Denna har jag påbörjat många gånger men aldrig läst klart. Fantasy är inte riktigt min grej. Men nån gång...

Shantaram: Inköptes på bokrean i år av ren nyfikenhet. Den har hyllats på många bokbloggar.

Snö och aska: Står i bokhyllan och väntar på att jag ska läsa hela Outlander-serien från början. Det var några år sedan sist så jag behöver friska upp minnet innan jag fortsätter. Väntar dessutom på att nästa del i serien ska anlända från Adlibris.

Talismanen av Stephen King: Köpte på mig ett gäng Stephen King-böcker förra året på karnevalen, och har inte hunnit ta mig igenom alla ännu.

Pestens tid: Samma anledning som Talismanen.

Framgångens pris/Dolda rikedomar av Nora Roberts: Köpt på en bokrea för några år sedan. Är nog tjockleken på boken som gjort att jag inte tagit mig igenom den ännu. Mycket opraktisk storlek.

Dracula av Bram Stoker: Ett ganska nytt inköp. THE vampire-book. Behövs nog inte mer förklaring.

Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones: Även denna ett bokreafynd. Årets rea, tror jag...

Blonde av Joyce Carol Oates: Köpte denna till en tjej i pocketutbytet och eftersom jag hörde många bra saker om boken, så det blev en till mig också.

Hypnotisören av Lars Kepler: Nej, jag har inte läst den. En av få i Sverige antar jag. Fick den i ett pocketutbyte.

Rosens namn av Umberto Eco: Har sett filmen flera gånger och vill gärna läsa boken. Nån gång...

Labyrinten av Kate Mosse: Inköpt för den påminde lite om DaVinci-koden.

Into the wilderness av Sara Donati: Ska tydligen påminna om Outlander-serien och jag blev NYFIKEN.

De böcker jag väljer i tegelstensutmaningen är Into the wilderness och Dracula. Med Shantaram som bubblare där under.

1 kommentar:

Linnea sa...

Shantaram kan du skippa, men Blonde måste du verkligen ge chansen. :D Den är jättebra! Av böckerna på din lista har jag också läst Liftarens guide till galaxen. Den tegelstenen är ju egentligen fem böcker, så den kan man ju dela upp, så att man slipper läsa ut hela på en gång.. :) Jag tycker den var bra!