måndag 16 augusti 2010

Jag lever fortfarande!

Det har hänt en hel del sista tiden så jag har faktiskt inte haft tid eller möjlighet att uppdatera bloggen.

För er som inte vet det så gick jag och min sambo skilda vägar för snart två månader sedan. I onsdags var det dags för mig att flytta ut ur vår gemensamma lägenhet och in i min egen. Detta föregicks givetvis av en hel del packande och planerande. I onsdags kväll var jag äntligen på plats i nya lägenheten och allt uppackandet kunde börja. Hade under flytten fått en del kommentarer om mina böcker (hihi) som numera får husera helt själva i hela bokhyllan - utan sprit och DVD filmer. Så höstens projekt blir att 1. Rensa ut böcker som inte får stanna och 2 Sortera alla i bokstavsordning så jag kan hitta dom.

Torsdag fortsatte i uppackandets tecken och syrran o svåger var på plats för att sätta upp hyllor och tavlor. I fredags var det jobb hela dagen och sedan årets kräftskiva i kolonin.

I lördags gick man upp okristligt tidigt för att åka till High Chaparall för första gången i sitt liv. Det var jag, Lina, Maria och Emma som hade en mycket trevlig helg med cowboys och indianer (och snygga stuntmän...).

Vi kom hem söndag eftermiddag och en timme senare hade jag huset fullt av folk igen. Då dök Åse, Syrran, Svåger, mamma och mamma Anki upp för att hänga upp gardiner och mer tavlor. Sedan bjöd mamma Anki på middag från Rhodos och kvällen avslutades med vilda turer i Uno.

Och idag är det jobb igen... Och jag sitter och snokar på hur det fungerar att sommarjobba på High Chaparall. Jag tyckte inte ALLS om det stället... *skrattar*

Tyvärr har det inte alls gått helt smärtfritt att flytta. Jag har en liten kisse som hela nätterna går omkring och skriker. Mycket på dagarna också, tyvärr. Men jag tror att han går och kallar på Devil (som stannade kvar hos husse) och det värker i hjärtat på mig. Men med tiden kommer han nog också till ro, och jag hoppas det blir snart. Inte bara för min nattsömn utan för hans egen sinnesro.
Men nu är alla kartonger uppackade och alla tavlor och gardiner på plats. Det som saknas nu är blommor och lite mattor. Annars är jag färdig.

ETT STORT TACK TILL ALLA MINA UNDERBARA VÄNNER SOM HAR HJÄLPT MIG MED DETTA!!!

2 kommentarer:

Lina och Meeko sa...

Härligt att alla jag introducerar HC till älskar stället precis som jag ;-)
Lessen jag inte hade möjlighet att hjälpa dig med flytten vännen :-(
Kram kram

Anonym sa...

Asså HC va det bästa som hände på min semester.
Så nästa semester Malin vill ja se dig där eller hur VA?
hejs/Molle