lördag 7 augusti 2010

Inte riktigt som planerat

Planerna för gårdagskvällen blev inte riktigt som vi sagt. Det blev ingen hamnfest, ingen Beatstones, ingen mat på Hamnkrogen och inget läsande - men jag klagar inte!

Istället blev det flera timmars mysande och kortspelande med syrran o svåger på Don Pedro. Dom hade hittat nya regler till Uno som var hysteriskt roliga (fast Pierre tyckte nog vi spelade ihop oss...). Dom gick ut på att varje gång man la en 7:a fick man byta kort med valfri motspelare och varje gång man la en 0:a så skulle alla byta kort. Dessa reglerna står längst ner i regelhäftet, men jag har aldrig spelat det innan.

När jag kom hem och kröp ner i sängen med Harley (mycket frivillig katt, högljutt spinnande) och började läsa min bok så konstaterade jag när jag läst en halv sida att jag hade ingen aning om vad jag läst. Så jag släckte och däckade. Vaknade i panik halv fyra i morse för jag fick inte luft, så massa panodil och nässpray sen somnade jag gott igen. Tills halv elva när Sofia Albertina kyrkas klockspel började spela en trudelutt. Då började grannens hundj*vlar (två stycken som ALLTID står på balkongen och skäller på ALLT) att yla i takt med klockorna.

Då var det bara att ge upp sovandet och kravla ur sängen. Kunde snabbt konstatera att både förkylning och feber var kvar och humöret var inte direkt på topp. Så det blev soffan. Har hunnit se lite på Madicken, lite Purpurfärgen och lite Beethoven innan det var dags att släpa sig till jobb igen. Så nu sitter jag här till kl 1.

Inga kommentarer: