måndag 21 juni 2010

Spökhistorier från Gotland - Bert Lehrberg ++

Möt hästskjutsen på spökvägen i Kullshage. Sörj Carinas tragiska öde, när hon tog den förbjudna genvägen över kyrkogården. Följ med på ett rafflande nattligt äventyr i ett gammalt stenbrott. Förundras över vad som finns gömt i gravröset vid Bäsinge Byse. Följ ett ungt pars vedermödor i ett spökhus. Rys åt ett möte med lyktgubbar på Träskmyr. Tag slutligen plats på spöktåget mot Göteborg.

Jag hade sett fram emot att läsa denna boken jättelänge och när den äntligen kom till mitt bibliotek så kastade jag mig över den. Bara för att bli väldigt besviken. Berättelserna är händelselösa och tråkiga. Författaren snöar helt in poå beskrivningar av skogar och myrar och allt annat så in i detalj att jag till slut inte orkar läsa dom utan bara skummar över texten snabbt.

1 kommentar:

Addikoko sa...

Hej! Din hemliga bokvän här!
Jag väntar ivrigt på dina inlägg med böcker och prasselsaker:) det vore bra om de blev skrivna innan torsdag, eftersom jag ska åka bort på fredag.