måndag 21 juni 2010

Ett inlägg om böcker till min hemliga bokvän

Nu ska vi se om jag får ihop detta när jag sitter på jobb...

Jag läser gärna och mycket, men hade gärna läst ännu mer. Så mycket böcker - så lite tid...
Det finns en lista på de böcker som finns i min bokhylla och den finns här: Harleys böcker. Den bör vara aktuell. Jag gör mitt bästa med den.

Jag älskar chick-lit och skräck och mina två största favoritförfattare är Dean Koontz och Nora Roberts. Av Dean Koontz vet jag att jag har allt som kommit ut på svenska, men hos Nora är jag lite osäker. Framför allt på tidiga utgivningar och psedonymer. Så om du hittar någon bok som inte finns med i min lista SÅ VILL JAG HA DEN =)

Sista tiden har jag snöat in på vampyrer. Jag älskar vampyrer i alla former. Har läst allt från Bram Stroker till Stephenie Meyer. Även här finns ju säkert, för mig okända verk, som emottages med tacksamhet.

Det jag absolut inte vill ha är Jan Guillou eller Björn Ranelid eller Håkan Nesser. Harlequin vill jag inte heller ha. Jag har förvisso en hemlig last beroende av harlequin, men jag är SÅ petig med vad dessa ska handla om att det är en hel vetenskap.

Jag är inte heller jätteförtjust i händelser ur livet. Om alkolism, våldtäkter och barn som far illa. Jag läser dagstidningarna och det räcker alldeles utmärk, tack så mycket. Jag läser för att komma in i en fantasi och slippa vardagen. Är boken sorglig gör det inget, men helst inte hämtad ur verkligheten som sagt.

Jag har inget emot begagnade böcker, så länge dom ser bra ut. Jag är väldigt rädd om mina böcker och vill att dom ser bra ut. Om det däremot skulle stå namn i boken gör det ingenting.

Jaha... Det var vad jag kom på. Frågor?

1 kommentar:

Amy sa...

Nu har ett nytt avsnitt av TB kommit upp på sidan...oj oj oj.. =)