tisdag 2 februari 2010

Mamma är hemma!

Mamma kommer hem från sjukhuset idag, efter att genomgått den STORA operationen, där man (förhoppningsvis) har tagit bort all cancer. Nu är det cellgift tre gånger till sen får vi se hur det ser ut. Men nu är hon i alla fall hemkommen igen.

Annars rullar livet på som vanligt. Jobbet på taxi är fortfarande riktigt kul med goa arbetskamrater. Nu till helgen ska jag för första gången jobba hela helgen själv. 6-16 på lördag och 6-18 på söndag. Så jag har tagit ledigt från Olivers. Jag orkar inte längre jobba dygnet runt. Och min mage pallar definitivt inte trycket...

Stora vovven fyllde 4 år i fredags. Detta firade han med att sno vomburgare i djurbutiken... Han tyckte det var tråkigt att matte stod och pratade med tjejen i butiken, så han gick och försåg sig själv med godis...

Igår kväll var det bokklubbsmöte hemma hos Jenny (och Flyer). Jättetrevligt, och med god mat. Jag har missat de två senaste träffarna pga jobb, men nu är jag på G igen. Nästa gång ska vi vara här hemma.

I söndags var Stina och Kjell på besök. De har både slutat röka och skaffat hund. Fast vovven var inte med här. Han har precis flyttat in till dem så han fick stanna hemma. Men vi hade trevligt, precis som vanligt. Stina tog med sig massa böcker hem från min bokhylla och Magnus jublade. Sen informerade hon honom om att de skulle tillbaka hit, och då jublade Kjell. Som ni förstår delar inte Magnus och Kjell vårt intresse för böcker...

1 kommentar:

Helena sa...

Vad skönt att allt går enligt planen för Anki, jag hoppas verkligen att det fortsätter lika positivt, nu har haft det tillräckligt tufft under hösten.

Klia lillponken Devil lite bakom örat från mig :)

Jag får säga att jag saknar faktiskt bokklubben, du får hälsa tjejerna från mig.

Kramar