torsdag 31 december 2009

GOTT NYTT 2010!


Ett riktigt gott nytt år önskar jag er alla! Själv ska jag hem till Åse för att äta en god middag (Magnus ska laga min favoriträtt Inbakad fläskfilé) och sedan jobba på Tages. Hem till Åse kommer även Mamma och Pappa. Även Harley och Devil ska följa med. De ska sedan få sova över hos Åse och hennes son Hampus. Devil bryr sig som tur är inte ett dugg om nyårsraketer. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om Harley. I tre dagar har vi nu gett honom ett lugnande kosttillskott för att han ska vara mindre rädd. Det är därför han ska få sova hemma hos Åse i natt, hennes badrum är som en bunker. Misstänker dock starkt att jag kommer att stå utanför hennes dörr så fort jag vaknar imorgon och kräva tillbaka min gosekatt, men hon är förvarnad =)
Mina förhoppningar om 2010 är att det ska bli bättre än 2009, och hur svårt kan det bli? 2009 blev jag arbetslös (ja, ja har ju som tur är fått ett nytt jobb men ändå...) Magnus blev arbetslös. Mamma fick cancer och pappa bröt armen. Jag fick problem med ryggen, troligtvis gallstensbesvär. Utredning pågår. Jag blev utsatt för rånförsök och Magnus blev misshandlad. Min väninna Doris blev utsatt för rånförsök i sin spelbutik, men slog tillbaka skurkarna. Tyvärr kom de senare tillbaka med pistoler och fick som de ville i alla fall. Jag fick problem med karpaltunnlarna och fick bära skenor dygnet runt.
Årets stora resa var London-resan. En helt fantastisk stad som jag längtar tillbaka till. Men jag kommer dit i januari 2011 så jag överlever.
Jag började recenera böcker från Piratförlaget och fick massa böcker gratis (till Magnus stora förtret, han tycker vi har tillräckligt)
Årets tjejmiddag hos Christa klarades av med Tyrolertema. Vi såg inte riktigt kloka ut, men kul hade vi. Nästa tema är Grease så ideér mottages gärna.
Citygross tog bort Skånemejeriers produkter från hyllerna, men det blev sådan folkstorm att de fick ge sig. Och man kunde köpa skånsk mjölk igen.
Nu i december har vi fått glädjebesked. Läkarna är 100% övertygade om att mamma kommer att överleva cancern! Och det är helt fantastiskt! I måndags sövde de mamma och gick in och tittade på tumörerna och de har krympt precis så mycket som man velat. Men i vecka tre kommer mamma att få genomgå en jätteoperation. De ska ta bort livmoder och äggstockar, tumörerna, några metastaser + att uppe vid diafragman finns ett "nät" som de ska ta bort. Och sedan ska hon fortsätta med cellgift. Men bara hon blir frisk så! Jag städar och tvättar till dem var 14:e dag och detta kommer jag att fortsätta med så länge det behövs.
Men det största som hänt 2009 är ju ändå att min underbara gudson Isac föddes. Den 24 april såg han dagens ljus och har blivit enormt älskad sedan dess =)
Imorgon återkommer jag med lässtatistik för året.

Inga kommentarer: