tisdag 6 oktober 2009

Kallt

Nu är det inte kul att gå ut med Devil längre. Nu vill både han och jag bara ligga nerbäddade i soffan och mysa, medan höststormarna viner. Men han kissar ju inte på låda så det är bara att masa sig ut...

Jag har börjat uppdatera mitt register över mina böcker. Det tar ett tag, det är några stycken... Jag har börjat lägga upp böcker som inte får stanna kvar här hemma på denna sida: ParsLibris. Det är en sida för bokbyte på internet. Ta en titt, vet ja!

Annars händer här inte så mycket kul just nu. Mest en lång väntan tills den 19 oktober. Då man åker till London!! Ska bli hur kul som helst! På torsdag ska jag och mamma åka till Helsingborg för att växla pengar.

Jag har lovat en av mina läsare här på bloggen att jag ska lägga upp bilder på min bokhylla så here we go:

Som synes till höger har DVD-filmer och sprit inkräktat i min bokhylla, detta för att vi inte har någon annanstans att ha detta... Dessutom orkade jag inte flytta Black Jack bordet när jag skulle ta bilderna. Det väger en del. Och ja, det är ett riktigt Black Jack bord som tidigare stod på Olivers nightclub. Det är vid detta bord jag fick min utbildning och hade mitt första egna pass...

I denna nyinköpta bokhylledel finns alla mina olästa böcker. Dessa låg tidigare i travar sidan om sängen...

I alla facken i bokhyllan står böckerna dubbelt. I vissa fall ligger det ovanpå också. Jag anser just nu att jag inte har någon ordning i min bokhylla. Tidigare stod alla böcker i bokstavsordning efter författarens efternamn, sedan titel på boken (så vida det inte var en serie, för då stod de i serieföljd). Målet är att få tillbaka detta, men då måste jag först hitta alternativ förvaring till alla DVD-filmer och sprit...


Eftersom jag ändå hade kameran framme så fick ju husdjuren också vara med. Här ligger Harley på nätterna när matte har sparkat tillräckligt på honom. På morgonen kryper han sedan ner i sängen igen, när jag lugnat ner mig.


Devil brukar springa efter mig vart jag än går i lägenheten, men denna dag hade jag sprungit runt så mycket att han parkerade sig i hallen. Där har man bäst koll!

2 kommentarer:

Rebecka "Rebie" Kainulainen sa...

så härligt med alla dessa böcker! <3

någon gång i framtiden ska jag bo så stort så jag kan ha ALLA mina böcker i massa bokhyllor. nu står dom mest överallt på fria ytor för att inte sancka om alla lådor som står i källaren.

Anonym sa...

Wow med böcker! Jag vill oxå ha en massa bokhyllor så jag kan köpa böcker. Angående spriten så har jag ett toppen förslag. Ge bort det till en fattig kvinna (läs Tess)