fredag 11 september 2009

Skenor

Nu har jag varit hos doktor och arbetsterapeft och båda har sagt till mig att jag har karpaltunnelsyndrom. Jaha, och vad gör man åt detta? Jo, man får två uppsättningar skenor att ha på händerna - dygnet runt! Ett par svarta hightech som jag ska ha dagtid (så mycket som möjligt, ju mer ja har dem desto större är chansen att jag slipper operation) och ett par hudfärgade i hårdplast som jag SKA ha på natten.

I natt var första gången för plastskenorna och det gick ju så där måste ja säga. Hade väldigt svårt att somna med dem på och när Magnus väckarklocka ringde kl 06 i morse då var de på golvet... Har inget minne av att jag tagit av dem så det har jag nog gjort i sömnen, och givetvis sov händerna (det är detta som gör att jag måste ha dem). Så det var bara att ta på dem och somna om. Men när jag vaknad nästa gång var de faktiskt fortfarande på... Jaja, fram tills den 29:e ska detta hålla på (minst) och sen får vi se vad doktorn säger.

Men jag tänker inte gå med på operation innan den 19 oktober för då ska jag till London!!! Och inga skenor ska med i resväskan heller!

2 kommentarer:

Amy sa...

Min mamma hade karpaltunnelsyndrom i båda i händerna. Hon opererade den ena i april och den andra ska hon operera på måndag. Operationen är inte så farlig och det tar 4-5 veckor innan man är fit for fight igen. Mamma försökte med skenorna också men tyckte att det bara var jobbigt och enklare att göra operationerna...

Jenny sa...

"Rensa" tunneln så ofta du kan, dvs dra med ett finger (tummen) börja en bit upp i handflatan, i mitten av handleden, och dra neråt mot armen. Kan kännas som grus där.... Mia Green vet hur man gör om du träffar henne före mig, be henne visa! Behöver träna på handmassagen längre fram så det passar ju ypperligt att jag tar dig nån gång då ju! Kramen