onsdag 4 februari 2009

Recensionsex

Idag kom mitt första recensionsexemplar från Piratförlaget. Det var Snömannen av Jo Nesbø. Så nu vet jag vad jag ska göra den närmsta tiden.

Det regnar och snöar idag. Trist... Tänkte äta lunch med Mia och Christa idag, men tänkte först berätta för er vad jag gjort i helgen.

Ifredags hade vi träff med bokklubben hemma hos Sara. Det var jättetrevligt, med god mat och tjejgänget. Tyvärr var jag tvungen att gå kl 23 för att jobba.

I lördags hade jag bestämt med syster Mia att vi skulle ut på Karlslundsbadet och bada bubbelpool. Helt underbart att göra detta när vädret är grått... På kvällen var det inplanerat en tjejmiddag, men denna blev inställd pga sjukdom så jag fortsatte umgås med Mia. Vi var på Tycko och åt lunch och spelade spel, gick ut med Devil och körde sedan hem till henne. Där Pierre och Magnus satt och drack kaffe. Vi stannade över middagen och spelade mer spel. Magnus gick hem vid halv nio för han skulle till Tages, men jag stannade kvar och slog Mia och Pierre i Rummy.

När klockan var tolv lämnade jag villan för då såg det ut som om de stackarna var helt slut. Jag kände inte för att gå ut och festa (Christa o Co hade dragit till Helsingborg) men kände inte för att gå hem heller. Så efter en snabbrunda på Tages för att säga hej till arbetskamraterna så hamnade jag på en barstol på Olivers. Tillsammans med Fredrik från Walters (min gamle chef). Vi satt och pratade, både med varandra och med gäster som kom fram och sa hej. Och båda två fick vi hoppa in och jobba.

Jag fick skiva nya citroner, plocka disk, ställa tillbaka ren disk, räkna pengar och Fredrik fick byta ölfat och passa kassan. Det kom enormt mycket folk så baren hann inte med...

I söndags var det personalfest! Rickard och Jerry kom hem för lite förfestande och sedan samlades hela gänget på Olivers. Det var en dag med massa äventyr som att gå på glödande kol, äta gristunga och kängeru mm mm. Kvällen avslutades med mexikansk buffe på Tages och sedan massa musik av DJ Stefan.

Men... Min rygg la av igen... Och arg var jag. Jag hade så ont så jag kunde bara sitta still. Men Rickard, Jerry och Nelly var underbara nog till att hålla mig sällskap och hämta dricka, så lite bortskämd blev jag...

Pratade med en kollega på Solbacken i måndags och hon hade en teori om min rygg (för jag fick jätteont i måndags kväll också). Eftersom jag får ont ca 45 minuter efter jag ätit så trodde hon att det var gallsten (usch), så nu ska jag till doktorn och kolla upp detta. För jag kan inte ha så ont...

Inga kommentarer: