torsdag 8 januari 2009

Skulptrisen +++

Jag har en mängd böcker i bokhyllan som jag fått av en vän och som jag inte bestämt mig för om de får stanna ännu. Så i år tänkte jag gå igenom dom och här är första. Skulptrisen var första boken jag läst av Minette Walters. Boken var lättläst och hade ett driv i sig som gör att man vänder blad hela tiden fast man bestämt sig för att lägga den ifrån sig.

Boken handlar om en kvinnlig författare som tvingas skriva en bok om Skulptrisen, en kvinna som sitter i fängelse på livstid för att ha dödat och styckat sin mor och syster. Men är hon skyldig?

Författaren ger sig den på att ta reda på sanningen och vi får följa med på vägen. Riktigt spännande och md en liten gnutta kärlek.

1 kommentar:

Bara Böcker sa...

Skulptrisen var den första eller en av de första böckerna jag läste av Minette Walters, och den fick mig att sluka flera på raken av henne. Verkligen bra deckare!