torsdag 4 december 2008

Bortom alla speglar

Jag surfade runder på Adlibris och hittade denna boken som verkade väldigt intressant. Den var dock slutsåld så jag satte upp den på min bevakningslista. Sedan skrev jag om den här på bloggen och blev då kontaktad av författaren! Så han skickade mig ett signerat exemplar som jag med stort nöje läste. Jag lovade honom en recension av boken och den kommer här:
Bortom alla speglar är en samling noveller om diverse övernaturliga saker. De flesta noveller får en att börja fundera, men den jag gillade allra bäst var den om mannen som en morgon steg upp. Han tycker att allt inte känns riktigt som vanligt, men han kan inte sätta fingret på vad det är... Han fortsätter sin dag som vanligt och går ut för att fika. Alla människor han möter verkar på något sätt förändrade och emellanåt försvinner någon rätt i tomma luften. Men ingen verkar reagera över detta.

Nu ska jag inte avslöja vad som händer sedan, men jag var tvungen att sluta läsa efter denna novellen och fundera istället. På om det var möjligt, och vad hemskt det som hände faktiskt var...

Men en sak irriterade mig fruktansvärt, och det var alla stavfel, eller slarvfel. Det kändes nästan som att ingen korrekturläst boken.

Men trots det tycker jag verkligen att boken är läsvärd om man gillar övernaturliga saker!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lyxigt att få ett signerat ex av författaren!

Jag blir också superirriterad om det är en massa stavfel! Grrrr!

Mala sa...

Hej

Här kommer jag med lite fler frågor :)

Bästa boken du läst?
Finns det nån genre du absolut inte vill läsa?
Har du nåt speciellt intresse?
vad gillar du för musik/julmusik?
Är du allergisk mot nåt?

Jobbar på så gott jag kan för att göra din påse innehållsrik och bra!

Anonym sa...

Hej!
Jag sträckläste boken o tycker den är jättebra.
Det var härliga vändningar i novellerna. Kan rekommenderas. Stavfelen är lätta att ha överseende med då novellerna är så spännande o välskrivna i övrigt.
Mvh Kicki

Barnboksbloggen sa...

Tack för julklappspåsen!!! Underbart innehåll! Läs mer om vad jag tyckte här:

http://bokmamman.blogspot.com/2008/12/julklappspse.html