torsdag 27 november 2008

Thomas Pettersson

I går var Magnus och jag i Malmö och såg Thomas Pettersson på Slagthuset. Jag köpte biljetterna till Magnus i födelsedagspresent, och det var andra gången vi såg honom live. Han var lika rolig som vanligt, enligt mig en av sveriges bästa komiker.

Kvällen hade varit riktigt trevlig om inte det var för tre nötter som jag antar var på personalfest. Under den lokale komikerns uppträde höll dom inte tyst i två sekunder, en äldre herre sa till dom flera gånger. Både jag och Magnus var oxå riktigt irriterade.

Men när Thomas Pettersson gick på och de inte hade vett att hålla tyst, då smällde jag av. Jag frågade "ledaren" om vad han hette, och när han snällt svarade (har redan glömt vad) så tryckte jag upp min biljett i ansiktet på honom och berättade att jag inte såg hans namn där, alltså hade jag inte betalt 800 spänn för att höra på honom. Han sa inte ett ljud efter det och en kvart senare försvann dom ut i lobbyn för att fortsätta supa.. 1-0 till mig!

Inga kommentarer: