tisdag 6 maj 2008

Vår!

Jag var ute och gick sistarundan med Devil igår kväll vid 22-tiden. Trots att klockan var så mycket var det fortfarande inte helt mörkt. Vi gick i parken vid Gamla kyrkans grund och var helt själva. Det var så skönt! Träden är ljusgröna och temperaturen alldeles lagom för att inte behöva ha jackan knäppt. Våren är helt klart min favoritårstid.

Vad nytt annars? Jag kommer att jobba på kära gamla Solbacken i sommar. Ska bli skönt att inte behöva pendla. Och få lite varierande uppgifter. Men framförallt! Slippa pendla!!!

Snart börjar Västerhage i Halmstad igen. Nu blir det inte varje tisdag vi kan köra dit i sommar, men så ofta som möjligt i alla fall. Första gången är den 20 maj och då ska vi givetvis dit. Någon som vill följa med? Vi har plats i bilen. (Helena: Ronny och Tony kunde inte den 20:e)

Om det blir som planerat flyttar vi till kolonin på lördag. Vi ska även jobba hela helgen på Tages. Nelly och Zoltan ska bjuda på middag på söndag och jag tänkte även klämma in en lekstund för Devil med Åse och Ronnys Shiba.

Har gått och funderat på mina böcker ett tag, och kommit fram till att jag har jättemånga böcker som jag vill läsa om. Så jag har satt stopp för bokinköp framöver. Kommer det någon bok jag vill ha kommer den att sättas upp på en önskelista för framtida inköp. Nu har jag ju insett att en bok i månaden måste inhandlas, för jag tänker inte hoppa ur vår bokklubb, men utöver det är det stopp! Hur länge stoppet ska vara har jag inte bestämt ännu, det beror på hur det går med läsningen...

Inga kommentarer: