onsdag 2 april 2008

Veckans lästrio

Jag tänkte jag skulle hoppa på veckans lästrio som jag fått idén från här.

Veckans tema är Geografiska platser: Vilka är dina tre favoriter bland skildringar av olika geografiska platser - och vad har du själv för relation till platsen!

Här kommer mina:

Irland i Pärlor från månen av Nora Roberts
Boken är en del av en triologi där alla delarna upspelar sig på den irlänska landsbygden. Irland är ett land som ligger högt på min lista att besöka.

Nashville i Bara en gång blommar hjärtat av LaVyrle Spencer
Som mångårig line-dance instruktör och älskare av countrymusik har denna staden alltid faschinerat mig och jag slukar alla böcker och filmer som utspelar sig här.

Göteborg i Nattrond av Helene Tursten
Min bror flyttade till Göteborg när jag var liten och jag älskar denna staden. Ska jag någonsin lämna lilla Landskrona kommer jag att flytta hit.

Inga kommentarer: