måndag 21 april 2008

Strejk

Idag går landets sjuksköterskor i strejk. Det tycker jag de gör rätt i!! Är det några som förtjänar högre lön så är det sjuksköterskor, undersköterskor, lärare, poliser och brandmän. Definitivt INTE politiker...

Annars har helgen varit trevlig. I lördags jobbade jag och var hemma (i kolonin) vid halv tre. Vid tre kom Kim förbi och stannade till halv nio. Jag och Magnus satte potatis och lök medan Kim underhöll husdjuren. Sen grillade vi och spelade Yatze. Jag och Magnus har jobbat på Olivers hela helgen.

I går (söndag) hade jag bokat tvättid. Hade mycket tvätt, så jag släpade ner allt till tvättstugan vid halv elva med förhoppningen att jag kunde börja en halvtimme tidigare. MEN, jag hade tagit fel på tiden och började inte tvätta förrän klockan två. Så det vara bara att skuffa in allt i en hörna och gå på brunch hos Christa istället. Bokklubben hade möte, och för första gången var vi inte eniga om boken.Personligen tyckte jag att den inte var mycket att lägga ner tid på. Den hade ett svårt språk som inte flöt naturligt och hoppade mellan händelser utan relevans. Medan Mia var min totala motståndare och tyckte att boken var riktigt bra. Hon hade läst ut boken på två dagar.

Denna boken har jag också hunnit med i helgen. Det är en riktig chic lit som man blir glad av. Den handlar om Lizzie som åker till London från USA pga en kille som, givetvis, visar sig vara en riktig skitstövel. Lizzie flyr till Frankrike där hennes bästa kompis (så lämpligt) är och sommarjobbar. Där träffar hon Luke, som hon faller pladask för. Men Luke har tyvärr flickvän...

Boken är lättläst och ganska lätt att förutse, men lämnar ändå en behaglig känsla efetr sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den boken har jag också hemma i hyllan. Söt liten chicklitt. Det slår aldrig fel :)