torsdag 24 januari 2008

Klänning

Hela dagen igår tillbringade jag med blivande bruden och brudgummen i Malmö. Vi letade brudklänning och tärnklänning och hade 11 (!) affärer att gå igenom. Men roligt var det. Och massa fina klänningar fick vi prova.

Vad annorlunda det är att köpa bröllops- och balklänningar jämfört med vanliga kläder. Till att börja med fick man bli insläppt i alla affärer för dörrarna var låsta. Sen fick man personlig service hela tiden man var där (i alla fall i de bättre butikerna) och dom letade fram klänningar och snörade på och av med en rasande fart.

Vi provade hur många klänningar som helst och jag tänkte att jag kommer aldrig att hitta rätt bland alla fina klänningar. Men det visade sig i slutändan vara ganska lätt då den perfekta klänningen uppenbarade sig i sista affären.

Så nu ska jag och Mia åka till Köpenhamn den 16:e för att besöka den stora Lilly-butiken och prova våra klänningar i rätt storlekar. För att sedan åka tillbaka till Malmö och beställa klänningarna. Visste ni att leveranstiden på en brudklänning varierar från 8 veckor till 4 månader beroende på märke... Det lärde jag mig igår.

Jag trodde kanske inte att man behövde vara ute i så god tid. Men nu vet jag bättre...

När vi kom hem halv sju på kvällen (vi åkte halv tio...) så släpade vi ner Magnus till Tycko för att äta middag, dricka öl och spela yatze. Vi var hemma till kl 21 för Magnus ville se Van Helsing. Gissa vem som somnade i soffan - Jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

du har blivit utmanad. ;)