måndag 14 januari 2008

Inte mitt år...

Efter en jätteförkylning och kräkning på tåget tyckte jag att jag hade haft mitt för i år... Men nej! Givetvis trillar jag i trappan på stationen förra lördagen när det var så isigt och förutom diverse blåmärken så får jag en sträckning i armbågen. Nu hade detta inte varit så farligt (fast det gör ont som f*n) om inte jag hade bott ihop med Devil. Devil är en himla snäll hund, men har man bara en fungerande vänsterarm är det tufft att vara ute med honom. Framför allt när han träffar andra hundar.

Har ju nu (tack vare Ronnie o Åse) konstaterat att han inte är aggressiv mot andra hundar, men han blir ju så ivrig. Och för att inte skrämma livet ur mötande hundförare gäller det att hålla emot när han drar. Och han väger ju inte lite...

Harley blir kaxigare och kaxigare. Men Devil förstår inte när han vill leka. Vid ett tillfälle i lördags så jagade Devil Harley från sovrum till vardagsrum. Väl där är Devil nöjd och vänder sig om. Då springer Harley efter Devil, puttar honom i sidan och vill att han ska jaga Harley igen. Då ser Devil jätteskamsen ut och lägger sig på filten. Och katten ser allmänt förvirrad ut.

Fast att bli tvättad i öronen är himla skönt. Fast bara till man kommer på att både matte och husse ser på. Då blir Harley förnärmad och går därifrån.

Andra roliga nyheter. Syster yster gifter sig den 16 augusti och jag ska vara brudtärna. Fler bröllop i år. Min moster gifter sig i stockholm i oktober. Och Christa fyller 30 i september och ska ha stor fest med frack och långklänning på slottet.

Mer som händer i år... Den 25 juni har jag och Magnus varit ihop i 3 år. Den 14 februari ska vi och Mia och Pierre till restaurang Napoli. Imorgon ska vi äta middag hos Mia o Pierre. Känns som vi kommer att tillbringa mycket tid med dom i år. Undrar varför... *ler*

Inga kommentarer: