måndag 10 december 2007

Curage

Curage betyder ordagrant hjärtats vrede. Det fick vi reda på när vi var på julfest med Eniro i torsdags. Det hela började på Marina Plaza där vi hade föreläsning av en kvinnlig präst vid namn Lisbeth. Innan vi skulle dit tyckte jag inte att det skulle bli jättewow, men jag ändrade mig rätt fort. Hon var en väldigt inspirerande talare, och väldigt rolig att lyssna på. Hon pratade i 2 timmar, och sen gick vi vidare till Swea för att äta julbord. Det var himla god mat, men Swea är ju en båt. Och båtar gungar... Ingen höjdare när man ska äta. =/

I fredags hade vi fullt ös hemma i köket. Zoltan kom kvart i tolv och började laga mat till Nellys överraskningsfest. Nelly fyller 40 idag... I alla fall, under eftermiddagen kom alla 3 barnen och bytte om och hjälpte till med tårtorna. Kvart över sex gick jag och hämtade Nelly och tog med henne till Tycko, där vi spelade Yatze och drack drinkar. Halv åtta var det då dags att släpa med henne till Olivers där familj och vänner väntade.Hon blev så glad att hon grät!

I lördags var det dags för den årliga glöggkvällen. Eftersom Zoltan hade fyllt vår kyl inför 40-års festen, så hade vi inte köpt hem något till glöggkvällen. Så vi började med en shoppingrunda. Fick reda på att Tony Cronstam (Elvis teckare) var på Bok och Papper, så vi gick dit och köpte hans senaste bok och fick den illustrerad. Det blev skitbra!

När vi städat lägenheten så behövde Devil gå ut en runda, så då tog vi med Harley oxå. Som folk tittade!!

Glöggkvällen var trevlig. Kom lagom med folk för vår nya, lilla lägenhet. Och kvällen avslutades som vanligt på Tages och Olivers.

Hade filmdag i går. Vi lyckades med Simpson - the movie, Meet the Robinsons och Harry Potter & Fenixordern.

Måste berätta om en kund jag hade i veckan. Gudarna ska veta att jag inte har mycket till övers för folk boende i 08-området numera. I alla fall:
Stockholmare: Jag måste till Trelleborg och är nu i Malmö, hur kör jag?
Jag: Då måste du först ta dig ut på E6:an
08:an: Ehh... Mot Oslo??
Jag: Nej söderut, bara följ skyltarna mot Trelleborg/Ystad
08:an: Men... Är inte Malmö så långt söderut man kan komma i Sverige? (han var helt seriös!)

Ibland undrar jag vad man lär sig i skolan i Stockholm? Stockholm är medlepunkten i HELA Sverige och utanför finns inget som är lönt att räkna med, är en sak i alla fall *irriterad*

Jag har namnsdag idag!

Inga kommentarer: