torsdag 23 augusti 2007

Jaha...

Då sitter man här som vanligt vid denna tiden på månaden och fixar räkningar. Jisses va tråkigt det är.. Men!! Detta var sista gången vi betalar en förmögenhet i hyra. Alltid nåt att se fram emot. Vad man ska göra med alla pengarna som blir över. Dvs spara dom på ett konto till huset vi troligtvis kanske kommer att köpa i framtiden.

Jag har börjat plugga på min undersköterskekurs igen. Hade uppehåll över sommaren men nu är det slut med det. Inte för att jag ser fram emot att plugga men det känns ialla fall som om man gör något nyttigt. Fick ju inget längre vik på eniro så nu är man på jobbjakt igen.

Jaja, vi får se vad som dyker upp. Har faktiskt hittat en del intressanta jobb som jag sökt. Så håll tummarna!!

Imorgon ska jag gå upp tidigt och vara duktig och gå och träna. Sen ska jag och pappa gå och fika. Måste ringa svenska hus också. Fick fel inflyttningsdatum på kontraktet som kom idag. Vi ska ju flytta in 1 okt och inte 1 nov... Dessutom är det en del som ska målas om i nya lägenheten INNAN vi flyttar in. I ena sovrummet är det nån konstig blå färg och i andra sovrummet är där en fondvägg i nån konstig brun (mimi, kommer du ihåg när ni målade väggarna pälsbruna? Sån färg är det).

Jag var och kollade ordentligt på lägenheten igår. Den är riktigt mysig (förutom färgen på vissa väggar då). Där är två stora klädkammare och badkar. BADKAR!!!!! Som jag saknat det!

Anyway, I'm outta here.

Inga kommentarer: