måndag 17 mars 2014

Syskonmakaren - Lisa Jewell ++++

Lydia är både rik och framgångsrik, men lever ensamt och isolerat. Tills hon en dag får ett brev om att hennes far inte var den hon trodde hon är istället dotter till en spermadonator. Och hon har okända syskon! Ska Lydia våga sträcka sig ut ur sin bubbla och ta kontakt med sina syskon? Kanske vågar hon till och med ta reda på vad som egentligen hände när hon var tre år och hennes mamma försvann?

Det var flera år sedan jag läste en bok av Lisa Jewell sist, men jag tänker alltid på henne som en av mina favoritförfattare. Därför tog det ett tag innan jag vågade ta tag i hennes nya böcker. Jag var rädd att jag skulle bli besviken - gudarna ska veta att min andra irländska favoritförfattare har svikit mig rejält (givetvis pratar jag om Keyes). Men icke! Jag älskar boken från sida ett!

Inga kommentarer: