onsdag 1 januari 2014

Bokslut 2013

Antal lästa böcker: 102 st!! Wow, första gången jag passerar 100. Nice!
På svenska: 87 st. Läser helst på svenska då det går snabbast.
På engelska: 15 st. Hm, trodde nog att det var fler. Ska börja använda min padda mer oxå!
Bäst: Bäst var helt klar En man som heter Ove. Utan diskussion. Som jag skrattade. Och tokbölade! God tvåa kommer Sonjas sista vilja. En chicklit med lite äldre damer. Andra böcker som verkligen stannat kvar är Nattens cirkus och Niceville. Samt Den femte vågen.
Sämst: 6 böcker fick en tvåa i betyget även i år. Största besvikelsen är nog den hypade boken Magikerna. Och ändå står del två här och väntar på att bli läst.
Antal omläsningar: Endast fem st.

Åse tvingade på mig ett bokligt nyårslöfte där jag var tvungen att läsa lite från min olästa hylla. När året började stod det 226 böcker i den. Jag har läst 24 av dom. Och rensat lite. Så just nu står det 189 böcker i sagda hylla. Jag ska jobba på den nästa år oxå. Jag har redan börjat och bok ett för 2014 kommer därifrån.


1 kommentar:

Monika sa...

Sedan jag började föra anteckningar över min läsning (1991) så har jag aldrig varit över 100 böcker (91 som närmast). Det är ohyggligt många böcker :)