torsdag 19 september 2013

Den femte vågen - Rick Yancey +++++

Om vi skulle få besök av utomjordingar tror jag att det skulle sluta ungefär som när Christofer Columbus klev iland i Amerika - det vill säga inte så bra för ursprungsbefolkningen. Stephen Hawking
Efter första vågen finns bara mörker. Efter andra vågen är det bara de som har tur som överlever. Efter tredje vågen är det bara de som har otur som överlever. Efter fjärde vågen finns bara en regel: lita inte på någon.
Nu är det gryning efter den femte vågen och Cassie flyr från De andra. De som ser ut som vanliga människor men som dödar alla de ser. De andra, som har splittrat jordens få överlevande. Cassies föräldrar är döda och hennes lillebror tillfångatagen. Nu flyr hon för livet, hon flyr från De andra. Cassie har valt att inte lita på någon. Hon vet att ensam är stark inte bara är ett slitet uttryck, utan det kanske enda sättet att hålla sig vid liv.

Så spännande! Man läser med andan i halsen och kan inte lägga ifrån sig boken. Enda jag klagar på är det abrupta slutet. Jag vill ha mer, mer, mer!

2 kommentarer:

Carro sa...

Ja denna bok tyckte vi verkligen olika om! ;)

Monika sa...

Jag fick denna igår och har nog tänkt läsa den som nästa bok. Jag hoppas jag tycker ungefär som du :)