söndag 6 januari 2013

Slutsummering 2012

Lite sent, men bättre sent än aldrig.


Antal lästa böcker: 82 st, helt ok men siffran ska höjas under 2013
På svenska: 62 st. Läser helst på svenska då det går snabbast.
På engelska: 20 st
Bäst: 17 böcker fick en 5:a i betyget av mig under 2012. Utan inbördes ranking är det dessa: The girl who chased the moon, Döda flickors dans, Glashuset, Själlös, Noras val, Julia, Godnatt mister Tom, From Notting hill with love... Actually, Själens osaliga längtan, Den lyckligaste dagen, Doft av rosor, Som en drömbild, Ögonblick att minnas, Bara en gång blommar hjärtat, Cirkeln, Eld och Christmas at Tiffanys.
Sämst: 6 böcker fick en tvåa i betyget: Strindbergs stjärna, Endera dan, Viljornas kamp, Donatorn, Elefantskötarnas barn och The Carrie diaries.
Antal omläsningar: 11 st.

Ett helt ok bokår. Åse har konstaterat att jag har 227 böcker i min olästa hylla (226, för jag ska flytta en som tydligen var läst *oups*) så hon avtvingade mig ett bokligt nyårslöfte. Jag får inte köpa några nya böcker (såvida det inte är en Nora Roberts, en bok i nån serie jag samlar på eller bokklubbens bok) förrän jag kraftigt betat av min olästa hylla. Så det är ett stort mål i år.

Inga kommentarer: