lördag 4 augusti 2012

Fifty Shades Freed - E.L James ++++

När världsfrånvänd studenten Anastasia Steele först mötte den drivna och bländande ung entreprenör Christian Grey utlöste det en sensuell affär som ändrade båda deras liv oåterkalleligt. Chockad, förbryllad, och slutligen bortstött av Christians säregna erotiska smak, kräver Ana ett djupare engagemang. Fast besluten att behålla henne, instämmer Christian.
Nu har Ana och Christian allt - kärlek, passion, närhet, välstånd och en värld av möjligheter inför deras framtid. Men Ana vet, att älska henne Femtio Shades kommer inte att bli lätt, och att vara tillsammans kommer att utgöra utmaningar som ingen av dem skulle förutse. Ana måste på något sätt lära sig att dela Christians rika livsstil utan att ge avkall sin egen identitet. Och Christian måste övervinna sin tvång för att styra samtidigt som han brottas med demoner från ett plågad förflutet.
Just när det verkar som deras styrka tillsammans kommer att överskugga alla hinder, konspirerar olycka, ondska och öde för att göra Anas djupaste rädsla till verklighet.


Jag gillade serien skarpt, även om jag nog inte hade läst den från början om jag vetat exakt vad det var. Jag trodde ju det var något med vampyrer eller annat övernaturligt..... Men jag tröttnade rejält på Christians indexfinger, som hon skrev om 700 gånger i tre böcker.

Inga kommentarer: