lördag 7 juli 2012

Längesedan...

Det var längesedan jag skrev ett inlägg som inte handlar om böcker, och jag kan bara skylla på att jag jobbar hur mycket som helst just nu. Har haft en del veckor där jag har jobbat sex dagar i ett svep, och då orkar man inte så mycket för övrigt. Men just nu jobbar jag natt, natt två av tre, och på måndag morgon när jag går av har jag inga kvällar eller nätter förrän i oktober. Välkommen, rutin! Rutin är något man saknar när man jobbar som jag gör, så det ska bli riktigt skönt att kunna leva "svenssonliv" ett tag.

Midsommar firades hos Mimi och Jonas i deras koloni. Det var väldigt trevligt, förutom att det öste ner större delen av dagen. I kolonin befann sig även Zingo, en 12 veckor gammal golden, och jag har tillbringat de senaste veckorna med att googla valpar. Jag har inte tid just nu att ha hund, och framför allt inte en valp, men jag vill, vill, VILL!

Nästa helg är det karneval i Landskrona, och det är jag ju barnsligt förtjust i. Jag älskar när hela staden lever upp under dessa tre dagar. Det enda jag ber om är att de inte sätter vagnen med belgiska våfflor nedanför min lägenhet i år oxå, den doften kan bli lite jobbig i längden...

Helgen efter det är det dags att dra till Halmstad, till Helena och Ronnie. Vi ska i dagarna två svänga de lurviga på Karseforsfestivalen i Laholm och det ska bli riktigt roligt. Det är enda tillfället denna sommar som jag får dansa kasedans så det ska bli riktigt kul!

Sen är det lite tjejmiddag hos söta Christa inplanerat, och sen kommer den: SEMESTERN!! Mitt livs första riktiga semester. Den skulle varit i tre veckor, men eftersom jag bli opererad den 15 augusti blev semestern uppdelad av en sjukskrivning. Men jobb blir det inte förrän den 26 september. Under min lediga period ska jag bara läsa, promenera och träna.

Jag har lite dåligt samvete för att jag inte är hemma hos mina kissar så mycket som jag hade velat, men jag har en känsla av att de kommer att bli tokiga på mig efter att ha haft mig hemma i nästan två månader. Jag har lite funderingar på att packa ihop oss alla tre och flytta ut oss i sommarstugan. Det tror jag att de hade gillat, i alla fall efter ett tag.

Inga kommentarer: