fredag 13 juli 2012

Fifty shades of grey - E L James ++++

Romantisk, befriande och helt beroendeframkallande, "Femtio Shades of Grey" är en roman som kommer att hemsöka dig, besitta dig och stanna hos dig för alltid. När Litteratur Studenten Anastasia Steele intervjuar den framgångsrika entreprenören Christian Grey finner hon honom mycket attraktiv och djupt skrämmande. Övertygade om att deras möte gick dåligt, försöker hon sätta honom ur sitt sinne - tills han dyker upp i butiken där hon arbetar deltid, och bjuder ut henne. Blyga och oskyldiga Ana är chockad över att hon vill den här mannen. Och när han varnar henne för att hålla sig på avstånd, gör det bara att hon vill ha honom mer. Men Grey plågas av inre demoner, och konsumeras av behovet av att kontrollera. Eftersom de påbörjar en passionerad kärleksaffär upptäcker Ana mer om sina egna önskningar, liksom de mörka hemligheter Grey håller gömda från offentligheten ...

Jag snabbläste en recension som jämförde den här boken med Twilight-böckerna. Och eftersom jag älskar allt med vampyrer och andra övernaturliga saker funderade jag inte så mycket mer på saken utan reserverade boken på biblioteket.

Vilken chock jag fick när jag läst ca 100 sidor och får reda på att Christian Grey inte är något övernaturligt utan besatt av BDSM. Nåväl, jag läste boken och tyckte den var riktigt bra. Men jag behövde inte alla detaljerade sexscener...

1 kommentar:

Amy sa...

Vänta bara tills du läst 2:an och 3:an då! Ännu mer detaljer! ;-)
Men beroendeframkallande är dem! :)

P.S Författaren började på boken som sk fanfiction och hade då Edward & Bella i tankarna. När alla Twihards älskade det hon hade skrivit blev det raskt tre böcker! :)