måndag 14 maj 2012

Smokin' Seventeen - Janet Evanovich ++++

"Där det finns rök finns det eld, och ingen vet detta bättre än New Jersey prisjägaren Stephanie Plum."
Döda kroppar dyker upp i grunda gravar på den tomma byggnadstomten där Vincent Plum Bail Bonds låg. Ingen är säker på vem mördaren är, eller varför offren har valts, men vad som är klart är att Stephanies namn står på mördarens lista. Med ont om tid för att hitta mördaren, är Stephanie också under press från familj och vänner att välja mellan henne på-igen-av-igen pojkvän, Trenton polisen Joe Morelli, och bad boy:en i hennes liv, säkerhetexperten Ranger. Stephanies mamma vill att hon ska dumpa dem båda för en före detta high school fotbollsstjärnan som just återvänt till stan. Stephanie hjälpreda, Lula, föreslår en glödhet boudoir "bake-off". Och Joe gamla mormor ger Stephanie "ögat", vilket kan betyda att det är dags att lämna staden.
Med en kallblodig mördare efter henne, en handfull heta män och en samlad lista som innehåller en dansande björn och en senior vampyr, ser Stephanies liv ut som om det handlar om att gå upp i rök.


Detta är som namnet antyder sjuttonde boken om Spehanie, Lula, mormor Mazur, Morelli och Ranger. Jag älskar böckerna. Jag vet när jag tar en Plum-bok i handen att jag kommer att ha riktigt roligt medan jag läser den - och så även denna gången! De första 15 böckerna finns på svenska, sen får man fortsätta på engelska. Men läs! Men jag varnar för att läsa böckerna på exempelvis tåg. Folk tittar så konstigt på en när man skrattar högt...

Och just de ja, GO TEAM RANGER!

Inga kommentarer: