lördag 24 mars 2012

Mysig dag med mamma

Mamma =)  
The Dubliner
Imorgon fyller min mamma hela 55 år! Och detta ska vi fira med att åka till Rom i maj, men det är ju långt dit så vi tog en miniresa idag. Mamma och jag begav oss till grannlandet Danmark och underbara Köpenhamn. Vi började med att äta på KFC, obligatoriskt i alla storstäder som har denna kedja. Sedan strosade vi på Ströget och fyndade rejält. Mamma hittade en handväska som var nersatt med 100 DDK och jag hittade ett par högklackade skor för 100 DDK, hade kostat 395 DDK. Efter dessa fynd blev det ett pit stop på Strikers för en öl på uteserveringen. Lite mer strosande sedan tog vi rast på The Dubliner, även detta ett standardstopp i Köpenhamn. Efter att ha fyndad DVD-skivor till helt otroliga priser (9 DDK styck), fikat, varit inne i x antal affärer inklusive Magazine de Nord bar det sedan vidare till vår favoritrestaurang Rosie McGee där vi både åt och drack gott, som vanligt. På tåget hem hade både mamma och jag ont i fötterna =)

Rosie Mc Gees är väl värt ett besök. Det ligger nästan mitt emot Tivolis huvudentré.

Inga kommentarer: