söndag 26 februari 2012

The girls' guide to homemaking - Amy Bratley +++

"Vad gör dig lycklig? Vad vill du av livet? " Jag gick igenom en lista över saker som jag tänkt skulle göra mig låta cool. Och sedan berättade jag sanningen. "Ett hem, sa jag. "Ett hem med några människor i det jag älskar." På ett uppdrag att ha det perfekta hemmet, med kvittrande fåglar och en vit staketet, träffar Juliaett stort hinder - verklighet. På den första natten med sin pojkvän i deras nya lägenhet, upptäcker Julia att Simon har haft sex med hennes bästa vän.


Med hjärtat krossat söker Julia efter en flykt från sina bekymmer i sin  mormors 1950 års hushållsarbete manualer. Upptäcker tips som "sätter ett band i håret för att lysa upp din mans dag" och även om Juliet vet att det inte kommer att få henne någonstans, upptäcker hon att hantverk och hushållsarbete är tillbaka med stil. Genom att ta kontroll över sitt liv, är Juliet fast besluten att få ett hem med ett hjärta. Men vem kommer att vinna hennes?

Denna boken var väldigt söt och perfekt att läsa när man jobbade natt och inte orkade engagera sig så sjupt. Den bjöd på ett par poänger som gjorde att jag skrattade högt. Varje kapitel inleds med ett tips från de gamla böckerna och det är nästan hårresande vilka tips hon får.

Inga kommentarer: