söndag 23 januari 2011

Min vecka

Sitter på jobbet och tittar ut på snöflingorna och tänker VARFÖR???  Nu har vi väl ändå haft så mycket snö vi behöver. I alla fall är min bristningsgräns kommen. Jag vill ha vår, sol, blommor, fågelkvitter.

Helgen har varit full av jobb men i fredags kväll var jag faktiskt ledig. Så jag, Lina och Linda tog en sväng på stan. Inget folk ute helgen innan löning så det var tämligen dött på stan. Jag lyckades dock få mer sprit på mig än i mig... Först ett glas rödvin på Speakers, sen en öl på Tages och en öl på Sir Henrys. Kan väl säga att jag kände mig sådär fräsch när jag gick hem.
I lördags var det först fika på stan med mamma och Åse innan det blev arbete 17-03. Tack vare en trevlig taxichaufför kom jag även hem i tid och slapp vänta på tåget som avgick 06,20.
Idag var det ytterligare en fika med Åse innan näsan styrde mot Lund. Idag sitter jag 15-23, men tänkte försöka gå minst en timme tidigare.

Veckan som kommer innehåller en massa kuligheter. Imorgon blir det jobb 8-17, kanske inte direkt med i kulighetschemat men efter det blir det line-dance. Som jag börjat på igen och tycker är störtkul. På tisdag blir det frisören och på kvällen p-fest med jobb. Bowling i Malmö.
Onsdag blir det storstädning hemma inför helgens invasion. Torsdag ska jag och mamma till Väla och Ikea (Whee!). Fredag ska Kim och jag ordna mer inför helgen samt köpa kläder till honom inför måndag. På lördag kommer Tobbe, Sara, Mia, Pierre och Fredrik på middag och spelkväll. På söndag invaderas huset av Brosan med familj och hund, och gamla kompisen Tina.

Och sen kommer måndag. Och då kommer vi till det där jobbiga. Pestiga. Begravningen.
Allting är förberett och jag och mamma har suttit på begravningsbyrån och gjort allt vi kan för att det ska bli en ljus och fin begravning. Men usch, vad jag inte ser fram emot detta...

Men jag ska försöka ladda lyckoenergi under hela veckan nu fram tills måndag. Håll tummarna.

2 kommentarer:

Malin sa...

Beklagar sorgen Malin, kan tänka mig att ni har planerat en helt underbar dag för din pappa. Mina tankar är hos dig.

Kram Malin

Helena sa...

Håller tummarna och skickar en skopa mental styrka. Kommer bli jättefint!

Kramar