söndag 5 december 2010

Söndag....

Idag, söndag, sitter jag åter på jobb. Ett extrapass på 15-20 som chefen tjatade in på mig. Jag hade ju egentligen tänkt ta ledigt hela helgen.

Men helgen har varit mycket trevlig ändå. En lång sovmorgon igår följdes av en snabb shoppingrunda där det inhandlades vomburgare för att ställa mig in hos Stina och Kjells nya vovve.

Vid halv fyra kom Stina och hämtade mig och då begav vi oss ut till den stora metropolen Ålstorp för att ha tjejkväll. Det bjöds på kalkon med alla tillbehör till middag och äppelkaka med vaniljsås till efterrätt. Och massa rödvin till detta. Och massa prat. Kjell var i Danmark med grabbarna och trillade in genom dörren vid 23. Sen blev det ännu mera prat till ca ett när ögonen inte ville vara med längre.

Idag åt vi långfrukost och sedan körde Stina mig till jobbet i Lund på väldigt snöiga vägar. Mamma ringde vid halv tre och rapporterade att hon hade varit hemma hos två väldigt keliga kissar och gett mat (och så meddelade hon att min skinka var slut. Hm... Jag hade ett halvt paket kvar...) (Men det får dom så gärna)

Nu sitter jag på jobb med mindre än en timme kvar att jobba och längtar hem till mina duntussar. *gäsp*

Inga kommentarer: