fredag 31 december 2010

Blå dahlia - Nora Roberts ++++

Tillsammans med sina två små livliga söner flyttar den unga änkan Stella tillbaka till sina barndomstrakter i södra USA. Här har hon fått både bostad och jobb på det anrika Harper Handelsträdgård. Hon avskräcks varken av huset eller av dess ägarinna; den stentuffa Roz Harper. I närheten bor också den oborstade men snygge landskapsarkitekten Logan Kitridge. Snart inleder Stella och Logan en het romans. Men det finns någon som inte är glad åt deras kärlek? Ett kvinnligt andeväsen stör ofta Stellas nattsömn. Kan det vara någon som tidigare bott på Harpers Handelsträdgård? Vad har hon för ett förflutet som inte lämnar henne någon ro?


Jag har gått och väntat på sista delen i denna triolog innan jag började läsa första delen. Jag vet nämligen hur jag är. Jag vill läsa hela på en gång. Och första delen gör mig inte besviken. Jag älskar Nora Roberts böcker och dom ger mig det jag förväntar mig. Här har hon även blandat in ett spöke - och jag är i himmelriket.

Inga kommentarer: